IPG ontslaat medewerker die halsstarrig het bestaan van Israël bleef ontkennen

Vandaag kwam een Israëlische toestel de gewonden ophalen voor een vlucht naar de Joodse staat.
Vandaag kwam een “Israëlisch” toestel de gewonden ophalen voor een repatriëringsvlucht naar de Joodse staat

Jac Vermeer, CEO van IPG International, nam vandaag persoonlijk contact op met de redactie van Joods Actueel na het incident met de IPG-medewerker in het crisiscentrum. Vermeer laat weten dat de bediende in kwestie ontslagen is en excuseert zich bij de familie.

Joods Actueel bracht het verhaal  van  communicatie van een IPG-medewerker en een Joodse vrijwilliger (zie hier) . De zaak ging aan het rollen na publicatie van  een opname van het gesprek dat naar onze redactie werd gezonden. IPG is het callcenter dat gespecialiseerd is in afhandeling van communicatieopdrachten in opdracht. Dat is ook het geval voor het crisiscentrum dat na de terreuraanslagen in Brussel informatie verstrekt aan slachtoffers en familieleden.

Geschokt
Volgens Vermeer is de bedrijfsleiding van IPG zelf geschokt door de stelselmatige ontkenning van Israël met de verzwarende omstandigheid dat het plaatsvond tijdens een vraag naar hulp voor de gewonde slachtoffers.

“We zullen ons in een persbericht distantiëren van dit voorval, we zien af van verdere samenwerking met de betrokkene en zullen dat ook via de sociale media communiceren.  Maar we wensen langs deze weg ons te verontschuldigen tegenover alle leden van de Joodse gemeenschap en tegenover de slachtoffers en hun familieleden in Israël”, klonk het zeer welgemeend.

Advertentie